Quina diferència entre una emprenedoria i una emprenedoria social?

Moltes persones, tant del món empresarial, format per una gran quantitat d’emprenedors, com del món acadèmic -professors que fa anys que ensenyen sobre la creació d’empreses-,arrufen les celles quan escolten la paraula social darrere la paraula emprenedor. El motiu és obvi i no els manca raó. La creació d’una empresa té molt de “social”: els emprenedors contribueixen a crear riquesa per la societat, faciliten el desenvolupament de nous llocs de treball, innoven, etc. Perquè inventar-se ara una altra categoria denominada “emprenedoria social”?

La resposta és que en les empreses nomenades “empreses socials”, les emprenedores i emprenedors que les han creat, cerquen per sobre de tot realitzar un impacte social molt definit. Els emprenedors socials creen empreses, i sense dubte aquest acte de creació comparteix molts aspectes amb el dels emprenedors de les empreses ordinàries, però difereixen en la seva missió fonamental. El motor de la creació d’una empresa social és l’impacte social, no l’aventura empresarial.